Evenementenfotografie

Evenementenfotografie kan twee doelen nastreven: eerste doel van evenementenfotografie is fotomarketing: ik loop in naam van de opdrachtgever rond op evenementen en fotografeer de bezoekers zodat zij hier het beste op staan. Nadat zij de foto gezien hebben, geef ik hen een kaartje waarop staat waar ze de foto kunnen vinden. Na afloop vinden zij deze foto vaak op Facebook, waar de bezoekers zichzelf kunnen “taggen”, de foto “liken” en de foto “sharen”. Door deze vorm van evenementenfotografie krijgt de opdrachtgever zoveel mogelijk exposure en viraliteit op social media en creëert de opdrachtgever een database van contactgegevens van mensen met de juiste interesses.

Evenementenfotografie voor de juiste indruk

Evenementenfotografie kan effectief worden ingezet om mensen achteraf een indruk te geven van een evenement. Hierbij is de evenementenfotografie dus voornamelijk gericht op degenen die het evenement niet bezocht hebben, maar wel getwijfeld hebben. Zij zullen spijt hebben dat ze niet geweest zijn en een volgende keer zullen ze niet meer twijfelen. Mensen die nog nooit van uw evenement gehoord hebben, zullen getriggerd worden het evenement de volgende keer ook te bezoeken. Bij evenementenfotografie snijdt het mes dus aan twee kanten.

Christ Clijsen Evenementenfotografie

Beide vormen van evenementenfotografie zijn geschikt voor zeer uiteenlopende evenementen. Wat denkt u van de opening van een nieuwe winkel, restaurant of sportcentrum, of de uitreiking van een prijs of een zakenborrel? Bij vrijwel iedere gelegenheid is een passende vorm van evenementenfotografie nodig. Wilt u meer informatie over evenementenfotografie? Neem direct contact op met me!